logo Лого на Европейски технологичен университет
  • Връзки с обществеността Връзки с обществеността
  • Контакти Контакти
  • Карта на сайта Карта на сайта
  • Вход Вход
  • Език English
  • Университетът
  • Обучение
  • Кандидатстване
  • Студенти
  • Научна дейност
  • Международна дейност
  • Кариера и възпитаници
faculties_present_img
Начало » Научна дейност » Научноизследователски сектор
  • Стратегия
  • Научноизследователски сектор
  • Издателство
  • УЕП
  • Интелектуална собственост
  • ТУ-София Технологии ЕООД
  • Изследователски университет
    • Описание на проекта
    • Цели
    • Очаквани резултати
    • Стратегическа програма
    • Научни групи
    • Управителен комитет
    • Съвещателен борд
    • Отворени конкурси
      • Финансова подкрепа
    • ЦВП и ЦК
    • Лаборатории
      • Университетски
      • Факултетни
      • Катедрени
      • Учебни
    • Международни проекти
      • Хоризонт 2020
      • Международни програми ERA-NET
      • Хоризонт Европа
      • Програма Еразъм
      • Приключили проекти
    • Национални проекти
      • Фонд научни изследвания
      • Наука и образование за интелигентен растеж
    • Иновативни разработки
    • Международни сътрудничества
    • Иновационни хъбове за студенти и ученици
    • Научни издания
      • Сборници от конференции
      • Списания
      • Годишник
    • Връзки с бизнеса
    • Публикации
    • Дни на науката
      • Събития
      • Календар
      • Всички конференции
    • Научни форуми
      • Научен календар
    • Международни конкурси

    Smart Automation of Rail Transporт

    Име на проекта: SMART Smart Automation of Rail Transporт

    Номер на проекта: 730836

    Продължителност: 01.10.2016 - 31.03.2019

    Финансирано от:

    H2020-EU.3.4.8.5. - Innovation Programme 5: Technologies for sustainable and attractive European rail freight


    Координатор на проекта: UNIVERSITAET BREMEN - Германия

    Координатор на проекта за ТУ - София: проф. д-р инж. Любомир Димитров

    Анотация:

    Проектът SMART е част от европейския проект Shift2Rail за интелигентен и устойчив растеж, чрез който се насърчават изследвания и иновациите в железопътния сектор. Идеята на европейския проект Shift2Rail е да се постигне единно европейско железопътно пространство (SERA) чрез:

    • Подобряване на привлекателността и конкурентоспособността на европейската железопътна система, за да се осигури преминаване от автомобилния към по-устойчив вид транспорт, като железопътния транспорт;
    • Поддържане на водещата роля на европейската железопътна индустрия на световния пазар;
    • Осигуряване на по-ефективно използване на ресурсите на европейската железопътна транспортна система.

    Цел на проекта:

    Основната цел на SMART е да повиши качеството на железопътния товарен превоз, както и неговата ефективност и капацитет, чрез автоматизиране на железопътните разпределителни гари на европейските железници. За постигането на основната цел SMART ще осигури изпълнението на следните измерими цели:

    • пълно, безопасно и надеждно автоматизирано решение за откриване на препятствия и задействане на спирането на влаковете при наличие на препятствия;
    • разпознаване на вагони на къси разстояния при маневриране, които могат да бъдат интегрирани в планирания модул за автономна експлоатация на влакове (ATO);
    • разработване на система за управление на разпределителни гари в реално време, интегрирана в IT платформа, достъпна на пазара.

    Протоколът SMART ще предостави прототипни хардуерни и софтуерни алгоритми за откриване на препятствия, както и стандартизирани интерфейси за интегриране в модула ATO. Системата ще комбинира две технологии за нощно виждане: термокамера с мултистерео визуална система и лазерен скенер, за да създаде система за разпознаване при къси (до 20 м) и дълги разстояния (до 1000 м) на препятствия през деня и нощта, а също така и по време на работа при намалена видимост. Системата ще може освен надеждно да открива препятствие до 1000 м, ще осигури и разпознаване на вагони в близък обсег (<200 m) за маневрени операции с допустимо отклонение от +/- 5 cm. Системата за управление на релсови пътища в реално време ще осигури оптимизиране на наличните ресурси за планиране на операции по сортиране, за да се намалят общите транспортни времена и разходите, свързани с обработката на товари. Системата за управление на разпределителната гара ще предоставя данни в реално време относно наличните ресурси по отворените стандартни формати за данни TAF / TSI за връзка с външни мрежови системи и споделената употреба на разпределителните гари между различните доставчици на услуги.

    Екип от ТУ-София:

    Екипът на Техническия университет в София е от Машиностроителния факултет и от Факултета по транспорт. Ръководител на екипа е проф. д-р Любомир Димитров с членове доц. д-р Панчо Томов, доц. д-р Борислав Дамянов, гл. ас. д-р Санел Пургич.

    Линк към проекта.

    Партньори:

    • UNIVERSITAET BREMEN (UB), Германия
    • UNIVERZITET U NISU (UNI),  Сърбия
    • HARDER DIGITAL SOVA D.O.O. NIS (SOVA) DOO, Сърбия
    • RHEINISCH-WESTFAELISCHE TECHNISCHE HOCHSCHULE AACHEN (RWTH), Германия

    • Развитие на АС
    • Годишник на ТУ-София
    • Кариера и възпитаници
    • Е-Университет
    • Връзки с обществеността
    • Научни форуми
    • Е-Публикации
    • Еразъм харта 2021-2027
    • E-mail
    • Медиите за нас
    • Оперативни програми
    • Научен електронен архив
    • Публични търгове
    • Е-mail Студенти
    • YouTube
    • СОПКОНИ
    • Издателство
    • Профил на купувача
    • Телефонен указател
    • Facebook

    Copyright © 2025 ТУ-София - ЦИР